Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Пут до предака кроз руску народну ношњу

субота, 25. септембар 2010.

Пре неког времена сам писао о томе да од како сам почео да погружавам ум и душу у бескрајна унутрашња пространства Русије, почела је да ми свиђа шарена одећа, пре свега руска словенска традиционална одећа. Моји први утисци су били искључиво интуитивни и осећао сам јако велесилије (енергију) од погледа на ту одећу. Нисам имао никакве аналитичке мисли поводом те одеће, већ сам се препуштао њеној лепоти.

Недавно сам био на сајму књига у Москви и купио сам тамо једну изванредну књигу која се зове "Блага руског орнамента", а коју је написала Марина Качаева. У тој књизи сам нашао аналитичке потврде мојих интуитивних слутњи да руска (словенска) народна ношња носи у себи много више од декоративних елемената, то јест да има и јако култно значење. Дизајн те одеће потиче из далеких времена традиционалног друштва. Људи тог друштва су се ментално доста разликовали од нас. Поглед на свет људи традиционалног друштва је био свештен. Практично све је имало култно значење.

Велики значај на руској народној ношњи имају орнаменти који нас воде у нашу давну заједничку арктичку аријевску и каснију индо-аријевску прошлост. Поред народне ношње, у предмете на којима се налазе орнаменти са култним значењем спадају и пешкири, столњаци и други.

Ти орнаменти нам приказују свастику, древни симбол индо-аријеваца, Свету планину или Свету гору, Свето дрво, Велику Богињу-Мајку, Светог змаја и друго. Такође, људи су се бавили и испитивањем енергије симбола на орнаментима, па је тако на пример направљен експеримент при коме су на разне делове једног узорка који је приказан у књизи "Блага руског орнамента" постављене стаклене чаше једнако напуњене водом. После неког времена било је могуће видети мехуриће наталожене у различитој мери на зидовима сваке чаше. Када су, после тога, пробали воду, показало се да је концентрација хлора раствореног у води у свакој чаши била различита. Такође, у једном другом експерименту, примећено је да плетена капа са узорком са руског севера смањује дејство електро-магнетних таласа за око 70%.

Следећа интересантна ствар у вези руске народне ношње представља ритам понављања, обим и пропорцију узорака на њој. Тако на пример, ови елементи су се користили за специјалне делове женске одеће који су помагали женском организму да се избори са проблемима у датом узрасту.

Оно што је веома занимљиво је да визуелно посматрање композиција народних орнамената не само да подржава наше психолошко повезивање са својим родом и нацијом, већ и у правом смислу те речи омогућава физичку трансформацију својих гена (ДНК) у правцу карактеристика наше нације. Како се то остварује? То се остварује управо визуелним путем, јер посматрани народни орнамент често садржи узорке који се ритмички понављају. Такав орнамент емитује одређени ритмички талас кога човек прима посредством очију и који се даље преко неурона предаје мозгу. Сигнал који је доспео у мозак се даље предаје организму у коме може да изазове различите реакције. Такав један спољни сигнал долази и до ДНК и ступа у резонанцију са појединим деловима ланца ДНК, то јест са генетским кодом човека. Та појава се назива - биорезонанција. Када одређени део ланца ДНК прими спољашњим сигнал, он може да одговори на њега. Као један од резултата може да се деси да се активирају успавани гени из човековог генофонда који носе информације о његовом древном пореклу, а што се у психологији описује као дубоко национално колективно несвесно. Али, занимљивостима још није крај. Важан фактор у тој ритмичности узорака у народним орнаментима је карактеристични ритам. Тако на на пример, већина узорака у архангелском крају (руски север), има ритам: 9 - 3 - 3 - 3 - 9. У књизи се даље каже да ако дође до нарушавања карактеристичног ритма узорака, као што је то, на пример, било у XIX-ом веку, када су се појавили ритмови: 3 - 5,5 - 6,3 - 3 - 1 - 3 - 3 и томе слично, онда не само да је могло да се наруши народно памћење, већ и да се измене карактеристике ДНК. Просто да човек не поверује. Овде се ради о директном утицају начина одевања и орнамената на одећи на суштинске промене у човеку. Колико су се само наши преци разликовали од нас. Они су живели у култу, а ми живимо у постмодерном добу које презире култ. Постмодерно доба сматра наше претке заосталим, а ситуација је, уствари, обрнута. Људи модерног доба су заостали у односу на своје претке. Значи, овде се ради о култним симболима на одећи наших предака који могу да изазову дубинско повезивање са прошлошћу. Ја мислим да се то повезивање може остварити и преко других медија, као што су писана реч, где слова у одређеном поретку носе силу и музика, где је одређени звук носилац импулса. Све ово ме подсећа на период када сам почео интензивно да слушам Пелагеју и њену музику и када сам имао утисак да се у мени отварају некакви душевни канали преко којих сам се повезивао са нашим прецима. У неким тренуцима, као да сам осећао радост којом су се радовали наши преци. Та далека радост живи у нашем колективном несвесном и осетити је, значи повезати се са онима који су живели у давна времена и тиме доказати да нису узалуд живели и предали нам поруке о очувању предања и кроз генетику и кроз народно стваралаштво.

У руској народној ношњи важну улогу игра и боја. Тако на пример, доминира црвена боја која повећава снагу заштитних имуних сила организма, појачава нервно напрезање, убрзава реакције, брзину кретања и друго. Црвена боја је, иначе, карактеристична боја војне, то јест кшатријске касте.

Такође, руска народна ношња садржи у себи узорке који се односе на словенску космогонију, то јест на порекло и стварање света.

Узорци на руској народној ношњи су коришћени и против болести.

Иако су мотиви на руској народној одећи из разних крајева веома слични, посебно се истичу модели са руског севера.

Ево неколико слика из књиге "Блага руског орнамента" (кликом на слику добијате увећану верзију):











А ево и два филма о руској народној ношњи и руском народном животу:





Све ово што сам написао се односи на руску народну ношњу, али готово исто се може применити и на србску народну ношњу. Требају нам овакве студије и у Србији, јер борба која се води у свету, води се на свим фронтовима.

1 comments:

Синиша је рекао...

Благодарим моћ и способност умног деловања и опажања, која доприноси новим сазнањима открићима! Поздрав
zajednica.srbija@gmail.com

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP