Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Експлозија тржишта информационих технологија у Русији

четвртак, 14. јул 2011.

Ево једне информације из прве руке, то јест из личног искуства, у вези налажења посла у Москви. Скоро сам променио своју пословну биографију ("резиме") и поставио нову верзију на само 3 руске интернет презентације које се баве тражењем послова. И шта сам видео? Праву експлозија послова из области информатике!

Ја имам посао, то јест радим као програмер за једно руско предузеће које се бави информатиком, али сада хоћу да останем у истом предузећу за већу плату или да пређем у друго предузеће за већу плату. За око 15-ак дана колико ми је нова пословна биографија активна, предузећа из Москве ми шаљу електронска писма у којима ме позивају на разговор око запошљавања ("интервју"), зову ме телефоном... За сада има негде око 10-ак заинтересованих да ме запосле. Тржиште радне снаге у Русији не да буја, оно експлодира!

Ово нисам могао ни да сањам. Док сам живео у Канади, за око 9 година нико ме никада није позвао на разговор у вези посла у смислу да ме он први позове без икакве везе. А у Русији, за само 15-ак дана 10-ак позива! И то без икакве везе! Каква разлика у корист Русије! Каква пропаганда се шири са запада у корист запада, а што нема благе везе са реалношћу! Запад и његови "стандарди"! Запад и његов "раст"! Која смејурија.

Ево прекјуче сам био на једном разговору за посао и поред стандардних ствари које су свуда исте има и неких разлика у односу на запад. На разговору су биле три особе, један од главних руководилаца ("менаџера"), техничко лице и једна жена. Сви су били млађи људи. Питања око посла и мог радног искуства су била стандардна, али ево и разлика у односу на запад. У Русији је нормално да се постави слика кандидата на интернет презентацију за тражење посла, да се пита за године, да се пита за личне ствари. И за мене је то нормално. У једном тренутку разговор је отишао у таквом смеру да ме је руководилац, после моје изјаве да волим да читам, питао шта читам и коју сам последњу књигу прочитао, на шта сам му ја одговорио да сам прочитао једну књигу Александра Дугина, па смо кратко причали и о мојим утисцима о књизи. Питао ме је и за сличности и разлике између Срба и Руса и тако још неке личне ствари. Мени се све то допало и мислим и да је нормално.

Србијо, где идеш? Србијо, ал си прсла! Не знаш Србијо да ти је спас на Великом Истоку!

1 comments:

VladimirV је рекао...

Треба разликовати тржиште рада тј. тржиште ИТ стручњака и ИТ тржиште - тј. тржиште хардвера, софтвера и ИТ услуга, није то исто, ИТ тржиште у Русији има огроман потенцијал, имало је и имаће двоцифрене стопе раста, али још увек је ИТ тржиште у Русији релативно мало, издаци за хардвер, софтвер и ИТ услуге су 20 милијарди долара или 140 долара по становнику - то јесте једно два пута више него у Србији, али је сигурно једно бар три-четири пута мање него у Канади, да ли ће руско ИТ тржиште имати експлозиван раст у будућности зависи од тога да ли ће Медведев спровести програм економске модернизације (једна од пет кључних области у његовом програму модернизације су и информационе технологије), ако ће модернизација бити спроведена - онда се може очекивати да ће руско ИТ тржиште да расте по стопи од 20-30% годишње, а ако неће - онда годишта стопа раста зависи од тога колика ће бити цена нафте на светском тржишту.
Поздрав!

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP