Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Сергијев Посад и Свето-Троицка Сергијева лавра

понедељак, 26. април 2010.

Ево био сам мало и ван Москве. Ишао сам два пута до Сергијевог Посада. Први пут сам био сам пошто ми је девојка радила, а после смо ишли заједно. Сергијев Посад је мање место које се налази на 72 километра од центра Москве. До Сергијевог посада се може доћи аутобусом како смо ми урадили или возом. У Сергијевом Посаду се налази чувена Свето-Троицка Сергијева лавра. То је велики манастир са неколико цркава и пратећим објектима. Ради се о великој православној светињи која је данас један од највећих центара духовног зрачења у Русији. Било је занимљиво први пут изаћи ван Москве и видети како изгледа руско село. Дивно је руско село са својим старим дрвеним кућама, а између села шуме и ливаде. У шумама има доста четинара и бреза.

Живот у Свето-Троицкој лаври је организован у складу са мисијом места, а то је као што сам већ написао духовни утицај на живот Русије. Сваког дана много људи долази у манастир. У манастиру се налази доста радњи са књигама, сувенирима, иконама и другим црквеним стварима. Такође, у кругу манастира се налазе кухињице које су уједно и продавнице хране где људи могу презалогајити. Ту ми се посебно допао манастирски квас, па смо на повратку купили 3 велике флаше.

У Свето-Троицкој лаври, поред многих реликвија, у цркви Троицког сабора налазе се мошти Светог Сергија Радоњешког, једног од највећих светитеља Русије, који је и основао манастир, као и иконе Светог Андреја Рубљова. Колико сам ја то видео, поред моштију Светог Сергија се непрекидно читају молитве, а ходочасници чекају у реду да би целивали мошти.

У једној од књижара у лаври сам видео доста књига Светог владике Николаја Велимировића и Светог Јустина Поповића преведених на руски језик. Још једна занимљивост за мене је била та да када хоћете да купите бројанице, продавачица вас пита да ли имате благослов од духовника.

Оно што ме је посебно одушевило у Свето-Троицкој лаври је православно и национално издаваштво. Види се да се Русија подигла у сваком погледу, а о томе сведочи и огроман број књига, монографија, часописа, музичких ЦД-ова и ДВД-ова са филмовима. Ту бих издвојио луксузно одштампан часопис за православну жену "Славјанка" из кога, међу осталим фотографијама које сам овде поставио, можете видети неколико страница које сам скенирао.

Сергијев Посад

Сергијев Посад

Сергијев Посад

Сергијев Посад

Сергијев Посад

Поглед на Свето-Троицку Сергијеву лавру

Поглед на Свето-Троицку Сергијеву лавру

Трг испред Свето-Троицке Сергијеве лавре

Споменик Светом Сергију Радоњешком

Успенски сабор

Успенска капела

Звонара

Троицки сабор

У Свето-Троицкој Сергијевој лаври

Гробница Годунових

У Свето-Троицкој Сергијевој лаври

Троицки сабор

Мостић у Сергијевом Посаду близу Свето-Троицке Сергијеве лавре на чијој огради се налазе закључани катанци са именима заљубљених момака и девојака

Катанац на мостићу

Катанац на мостићу

Поглед на Свето-Троицку Сергијеву лавру

Насловна страна часописа "Славјанка"

Из часописа "Славјанка"

Из часописа "Славјанка"

Из часописа "Славјанка"

Из часописа "Славјанка"

3 comments:

Читалац је рекао...

Хвала на занимљивим прилозима.

Мала исправка - правилно је "звонара", а не "звоник".

Горан Тешић је рекао...

Хвала на исправци. Ево исправио сам у тексту испод фотографије. :)

Unknown је рекао...

jedno malo al meni znacajno pitnje ,da li manastir ima svoj izvor ili u okolini koji je lekovit?cula sam da ima...

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP