Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Био сам на сајму књига и видео Путина

четвртак, 2. септембар 2010.

У Москви се одржава велики сајам књига. Био сам на њему два дана и веома сам задовољан са оним што сам видео.

Русија, као и увек, много чита. Сајамске хале су препуне људи. То, уједно, значи и да је општа куповна моћ Руса велика, јер књиге не спадају у основне потребе становништа. Али, Русима књиге требају и они их купују.

Концепција сајма се састоји у томе да су издавачи подељени у три хале.

1) Прва и највећа хала: Домаћи, руски издавачи.

2) Друга, такође, велика хала: Страни издавачи који су подељени по земљама. У тој хали се, такође, налазе домаћи излагачи канцеларијског материјала, школског прибора и разних врста производа који служе као поклони, на пример разгледнице и слично.

3) Трећа хала, нешто мања: Руска Православна Црква.

Иначе, највећи штанд има специјални гост сајма, а то је Белорусија. Штанд им је фантастичан, а маркетиншки је изузетно организован. Поред много сјајних књига, на штанду је организован богат програм са говорницима, певачима, музичарима, играчима, закуском, видео материјалима, презентацијама и другим садржајима.

Могу да кажем да издаваштво у Русији цвета. Колико је овај народ отворен и колико ради и проучава, управо се види кроз огроман број различитих области у којима се издају књиге. Ја сам обратио пажњу на десничарске и етнолошке издаваче и одушевљен сам понудом.

Први дан када сам био на сајму, на штанду новина "Правда", видео сам вођу руских комуниста Генадија Зјуганова. Око њега је био окупљен велики број, углавном, старијих људи, али веома посвећених комунистичкој идеји. Они се облаче совјетски суздржано и подсећају ме на некакву мистичну секту. Уосталом, као и све политичке партије.

Други дан када сам био на сајму, то јест данас, имао сам срећу да видим супругу бившег председника Русије Бориса Јељцина Наину, која је била на промоцији биографске књиге о своме мужу, а затим и председника владе Русије Владимира Путина. Када се Путин појавио у сајамској хали, уследио је делиријум и народ је све време покушавао да му се приближи и да га фотографише. Мени је успело.

Посматрајући организацију сајма и понуду на њему, могу да кажем да Русија води јасну Евроазијску политику, али је веома отворена ка свету и стварима које се дешавају у њему у идеолошком смислу. Чињеница да је Руска Православна Црква добила посебан део за своје штандове, говори о томе да је, и поред тога, што је Русија, правно гледано, секуларна држава, ипак, незванично, православље је државна религија, што је јако добро и важно. Такође, приметио сам доста велику отвореност ка нерадикалном исламу, што је, такође, део руске евроазијске политике.

Што се тиче књига које сам купио, издвојио бих две:

"Русский Север как особая территория наследия" од Ане Борисовне Пермиловскаје, која представља детаљну монографију о култури мистичног руског севера. Ево како изгледа књига (кликом на слику добијате увећану верзију):



"Сокровища русского орнамента" која се бави истраживањем духовних изворишта орнамената на руској народној ношњи. Ево како изгледа књига:


А ево и фотографија са сајма:

Вођа руских комуниста Генадиј Зјуганов

У сајамској хали

Штандови

Штандови

Реч писаца

Постер Андреја Платонова

Са белоруског штанда

Руска Православна Црква на сајму

Жена Бориса Јељцина Наина

Реклама на белоруском павиљону

Владимир Путин

Владимир Путин

Владимир Путин

Владимир Путин

Владимир Путин

У сајамској хали

У сајамској хали

У сајамској хали

Са белоруског штанда

Ирански штанд

Са белоруског штанда

Бина спремна за активности ван сајамске хале

Сајамски бувљак

Испред сајамске хале

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP