Лично искуство у тражењу посла у Москви

недеља, 14. новембар 2010.

Нашао сам посао у Москви и радим 2 месеца. Радим за руско предузеће које се бави развојем софтвера. Предузеће има око 450 запослених. Просек година специјалиста и менаџера је 26 година, а руководећег кадра 35 година. Радим на пројекту за руску муштерију. Моја специјалност је, иначе, развој софтвера у .NET-у.

Моје искуство у тражењу посла у Торонту и Москви је овакво:

1) Торонто - за 3 године и 8 и по месеци имао сам 2 позива на интервју у вези програмирања и био сам на оба. Од тога је један био преко везе (руководилац је била Србкиња), а један није. На то радно место где је руководилац била Србкиња нисам примљен. На другом сам добио понуду за посао и прихватио сам је. За све то време сам имао статус за стални боравак у Канади и није постојала никаква сметња да ме било које предузеће запосли. За све то време сам послао гомилу резимеа. У резимеу сам имао и 3 године рада за западно-европска предузећа.

2) Москва - после 40 дана од тренутка када сам почео да тражим посао имао сам 5 позива на интервју. Ниједан позив није био преко везе. Користио сам само 2 руске интернет презентације за тражење посла. Од тих првих 5 позива на интервју, добио сам 2 понуде за посао и једну сам прихватио. После тога сам имао још 5 позива на интервју на које се нисам одазвао јер сам већ био нашао посао. Значи, за укупно 2 месеца имао сам 10 понуда за интервју. За све то време немам решен статус у Русији као у Канади, већ сам овде на 3 месеца по приватној визи моје жене. После истека 3 месеца узимам нову визу. То јесте сметња да ме свако предузеће запосли, јер не могу сва руска предузећа да запошљавају странце. За све то време сам послао много мање резимеа него за 3 године и 8 и по месеци у Торонту.

Мислим да је разлика у корист Москве евидентна и огромна.

Како изгледа интервју за посао у Москви? Нормално као и другде. Интервјуи су оштри у смислу да се постављају директна питања у вези посла да би се проверило колико кандидат зна. Обавезно је знање руског језика. Ниво знања руског језика не мора да буде перфектан. Потребно је да се зна техничка терминологија и да може да се комуницира са колегама. Русима је симпатично да виде странца који покушава на регуларан начин преко огласа да се запосли.

Ради се доста, а радна атмосфера је опуштенија него на западу.

Видећемо како ће бити даље.

9 comments:

VladimirV је рекао...

Stvarno je lepo procitati ovako nesto! :) A koje su to prezentacije za trazenje poslova? Ja zavrsavam fakultet i znam mnogo o finansijama i volim i interesuju me finansije - finansijska trzista, investiciono bankarstvo, hartije od vrednosti, konsalting, osiguranje, da li i firme iz oblasti finansija u Moskvi nude mnogo poslova kao i sofverske firme?

Горан Тешић је рекао...

Интернет презентација за тражење посла које сам поменуо су:

www.job.ru
www.superjob.ru

Што се тиче тражења посла у области финансија о томе не знам практично ништа јер се не бавим тим стварима. Једино што знам је оно што видим овде, а то је да има много банака и да Русија финансијски стоји све боље и боље, што значи да се добро ради у тој сфери.

VladimirV је рекао...

Da, sada vidim, koliko poslova se nudi na infostud.com u celoj Srbiji, a koliko na job.ru za ekonomiste samo u Moskvi - u finansijama, marketingu, racunovodstvu, menadzmentu, konsaltingu, bankarstvu, osiguranju:

* Работа для студентов, начало карьеры - 2126 poslova
* Маркетинг, реклама, PR - 1547 poslova
* Бухгалтерия, аудит - 640 poslova
* Топ-менеджмент - 368 poslova
* Консалтинг, стратегическое развитие - 362 poslova
* Банки, инвестиции, лизинг - 200 poslova
* Экономика, финансы - 179 poslova
* Страхование - 126 poslova

E ALI ZATO MI HOCEMO U EVROPU BREEE!!!!
SADA SAM BESAN!!!!!!!!!!!

Горан Тешић је рекао...

Да. И ја сам, иако сам доста пратио шта се дешава у Русији, био позитивно изненађен са том практичном страном руске економије када сам почео да тражим посао у Москви. Пропаганда против Русије и црни митови које је запад исфабриковао о њој са циљем да јој нанесе ударац, остављају трага на свакоме. Али, на терену, у реалности, ситуација је потпуно другачија. Русија је изузетно моћна. При томе, у основи поновног муњевитог достизања моћи Русије су њено стамено руководство са до детаља осмишљеном унутрашњом и спољашњом политиком и веома квалитетан народ.

Политика која се у овом тренутку спроводи у Србији довешће и већ доводи до тешких последица по народ, а посебно ће негативно утицати на будућа поколења. Политика безалтернативног приближавања Европској Унији ће уништити Србију. Спас су Русија и Евроазија.

VladimirV је рекао...

Da, na Transparency International listi 'Corruption Perceptions Index' po nivou korpucije Rusija je na 154. mestu, Rusija je najkorumpiranija zemlja u Evropi (iza Albanije i Moldavije) i jedna je od najkorumpiranijih zemalja na svetu, na Heriage Foundation listi 'Index of Economic Freedom' po ekonomskim slobodama Rusija je na 143. mestu i jedna je od najneslobodnijih zemalja u Evropi i u svetu, na World Bank listi 'Ease of Doing Business Index' Rusija je na 123. mestu, itd, itd, itd, a i Kina je vrlo lose rangirana na svim tim rang listama, Rusija i Kina su u grupi sa zemljama Afrike.

VladimirV је рекао...

I sto se tice ekonomske moci nove Rusije mislim da jedan od simbola nove Rusije moze da bude nova zeleznica i nedavno uvedeni novi brzi vozovi "Sapsan" i "Allegro", slike:
Sapsan:
http://visual.rzd.ru/isvp/public/visual?STRUCTURE_ID=5122
Allegro:
http://visual.rzd.ru/isvp/public/visual?STRUCTURE_ID=5144

Preporucujem ti ako budes imao vremena da napravis mali izvestaj sa slikama za blog o vozu "Sapsan", to bi bilo interesantno zato sto je maksimalna brzina voza "Sapsan" do 250km/h i od Moskve do Peterburga se u "Sapsanu" putuje samo 3 sata i 45 minuta, voz krece za Peterburg sa zeleznicke stanice "Leningradski vokzal", cena karte u ekonomskoj klasi od Moskve do Peterburga je 1800 rubalja (42 evra) nedeljom ujutro, od Moskve do Niznjeg Novgoroda 1267 rubalja (29 evra) subotom ujutro i od Moskve do Vladimira 830 rubalja (19 evra), cene karata:
http://pass.rzd.ru/isvp/public/pass?STRUCTURE_ID=5166&layer_id=3290&id=2103

Ako bi ti napravio izvestaj znam da bi to bilo inspirativno kao i svaki tvoj test i izvestaj, pozdrav i sve najbolje!!!

Ненад је рекао...

Најбољи сајт за тражење послова у Русији је по мени hh.ru Пуно бољи од од job.ru Већа је база послова и сваком топло препоручујем.

posao је рекао...

Veoma lepo!!! Odlična je stvar kada čujes da se neko snasao.

Анониман је рекао...

Ako moze da nam proslijedis neke njihove linkove za trazenje posla...
pozz iz BL

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP