Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Анти-Европа: Класична музика није само европска класична музика!

понедељак, 1. фебруар 2010.

Када се данас прича о класичној музици онда се подразумева да се ради о европској класичној музици. То је још једна културна подметачина Европе! Исправно је рећи не класична музика, него европска класична музика. Зашто? Зато што постоје и друге неевропске класичне музике. Међутим, Европљани све оно што не долази из Европе или што није базирано на европским културним обрасцима, сматрају као ниже вредно и тако га и третирају, што је класична дискриминација. Како је то лепо рекао популарни музичар Ману Чао, овде се ради о културном колонијализму. Зато одбацујем европску класичну музику као глобалну класичну музику, јер она није глобална класична музика. Европска класична музика је музика романо-германских народа уз додатке словенских извођача чија се класична музика базира на западно-европским основама. Унутар тог културног круга фаворизујем класичну музику словенских народа, а пре свега руског народа у поређењу са романо-германском класичном музиком.

Они који себе називају србским националистима и који се противе уласку Србије у Европску Унију треба да обрате пажњу на терминолошке детаље у свим сферама, а посебно у културној сфери и да се одлучно супротставе европском културном колонијализму. Потребно је ући у одсутну битку против Европе и то тако што ћемо почети од себе. Потребно је прво очистити себе од Европе, а то значи очистити ум и душу од отрова којим нас је Европа тровала деценијама. Европа нас је укалупила у своје идеолошке и културне калупе који су током времена постали ланци. Ослободимо се европских идеолошких и културних калупа и ланаца. Откријмо нове, дивне светове у овом Божијем врту на планети Земљи. Ово ослобађање од европских идеолошких и културних ланаца значи рад на себи. Рад на себи треба да почне спознајом да смо ограничени Европом, а ограничење значи неслободу. Треба да желимо да будемо слободни. Када жеља за слободом довољно ојача, треба да почнемо да трагамо. Трагање ће нас одвести до нових, непознатих светова чија ће нас лепота испунити срећом.

Међутим, у овом тексту хоћу да скренем пажњу да постоје и друге класичне музике, као на пример индијска и персијска класична музика. Дакле, овде се ради о два велика азијска народа, Индијцима и Персијанцима који, такође, имају класичну музику високе вредности. Индијска и персијска класична музика су старије од европске класичне музике и у Индији и Ирану постоји образовни систем који подразумева постојање школа и учитеља који школују нове генерације извођача индијске и персијске класичне музике. Ја уопште не видим да је европска класична музика више вредна од индијске или персијске класичне музике. Ради се о два различита концепта музичког извођења који извиру из душа различитих народа. По мени би исправан и уравнотежен приступ био да се не фаворизује ниједна класична музика, већ да се класичне музике различитих народа и група народа подједнако третирају. Али, пошто то није случај и пошто Европа класичне музике других народа и група народа третира као мање вредне, онда треба одбацити европски културни колонијализам и кренути ка културама других народа. Као прилог томе, представљам овде сјајну индијску и персијску класичну музику. Слушајући ову музику враћам се у далеку прошлост када су наши далеки преци Аријевци сишли са севера у пределе такозваног Седморечја, у долине река Инда и Ганга. Слушајући ову музику као да видим велелепне градове Мохенџо Даро и Харапа које изградише неки давни народи. Као да видим наше далеке оце, наше прашћуре, како иду преко брда и кроз долине Средње Азије, кроз данашњи Пакистан, Афганистан и Иран. Зову нас наши далеки оци, зову нас дубоко из прошлости која је скривена у нама самима, скривена и покривена слојевима и слојевима разних утицаја током историје, готово заборављена. Ево пробијам се већ неко време кроз те слојеве и покушавам да досегнем та давна времена. При томе користим рационалне и интуитивне путеве. Рационалне кроз књиге, а интуитивне кроз уметност. Као да стојим на некој висоравни древне Персије и гледам народе у покрету...

Индијска класична музика

Рага Васанта (изводи Асад Али Кан):


Сурашрингар и Сурбахар (изводи Сулалит Синха):



Персијска класична музика (у случају да музика не почне одмах да свира померите мало мишем показивач прогреса удесно)

Дастгах Шур (изводи Фарамарз Пајвар ансамбл):


Дастгах Махоур (изводи Фарамарз Пајвар ансамбл):

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP