Propaganda, manipulacija i ispiranje mozga: Reklama kao oruzje za sirenje "zivota po zapadu"

уторак, 3. октобар 2006.

Reklame su definitvno mocno oruzje jurisnih odreda zapada.

Kroz reklame se protura ideologija. Evo, na primer, u demokratskoj Srbiji, reklama se koristi za ubacivanje zapadnjastva.

Tako na primer, reklama za neki deterdzent prikazuje poslovnu zenu obucenu po zapadnom poslovnom modelu koja kaze da od sada za svoj pansion koristi samo taj deterdzent. Njeno odelo, njena frizura, njen samouvereni hod, njeno privatno vlasnistvo, njen pansion. Sve to znaci zapad, kapitalizam. Nema vise zene-majke koja govori o deterdzentu u krugu svoje porodice, vec je tu sada zena-biznismen koja "pravi" pare. Ovde se ne propagiraju tradicionalne porodicne vrednosti, vec ideje feminizma, zene-planetarnog radnika, ideje zapadnjastva.

Drugi primer, reklama za kafu, gde se radnja odvija u nekoj firmi. Cisto zapadnjastvo! Veliki broj zapadnih reklama se odvija u prostorijama kompanija. Dve zene uzimaju kafu koja se reklamira i neki tip koji tu radi sa njima im kaze da su tog dana posebno lepe, a kafa je, zapravo, ta koja je zasluzna za njihovu lepotu. Opet zapad, kapitalizam. Kafu vise ne ispijaju ujutro supruznici kod kuce pre polaska na posao, vec kolege na poslu. Zivot po radnim mestima po kompanijama kao jedina izvesnost. Sada u srbskim reklamama lebdi duh zapadne serije "Seks i grad".

Reklama je opasno oruzje u borbi za sirenje zapadne pustinje!

Izadji na crtu, reci ne zapadu!

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP