Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Калужски дневници (7)

понедељак, 19. новембар 2012.

Кад човек нешто проучава често у том материјалу који проучава наиђе на неку нит која га води даље и открива нешто ново. Тако сам ја од сазнања да је први електронски синтисајзер открио Рус Јевегниј Мурзин 1958-ме године који је назван АНС, открио за мене нови свет модерних авангардних руских композитора који су живели у време СССР-а, а који су се бавили и електронском музиком. Нека имена сам већ поменуо у претходном наставку Калужских дневника. А онда сам са руског Торента скинуо све тамо постојеће албуме Едуарда Артјомова и пронашао међу њима ни мање ни више него снимке које су ти авангардни композитори направили на првом електронском синтисајзеру АНС. И то је све било пре појаве модерне западне електронске и класичне музике. То је све било пре појаве Џона Кејџа, Филипа Гласа и других. Када слушате те звуке прво што помислите је - па то је уствари данашња амбијентална музика. И то све пре Брајана Иноа, Жан Мишел Жара, Вангелиса и других. Значи слава припада људима из СССР-а.


Албум се зове "1999 - Archive Tapes Synthesizer ANS 1964-1971". Ево како изгледа албум:



А ево и снимака:

Oleg Buloshkin - Sacrament:

Sofia Gubaidulina - Vivente-Non Vivente. Alive And Dead:

Edward Artemiev - Mosaic:

Edward Artemiev - 12 Looks At The World Of Sound:

Edison Denisov - Birds' Singing:

Alfred Schnittke - Steam:

Alexander Nemtin - Tears:

Alexander Nemtin - I. S. Bach- Choral Prelude C-dur:

Schandor Kallosh - Northern Tale:

Stanislav Kreitchi - Voices Of The West:

Edward Artemiev & Stanislav Kreitchi - Music From The Motion Picture ''Cosmos''

Stanislav Kreitchi - Intermezzo:

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP