Руска култура: Пелагеја или дозивање Евро-Азије

субота, 25. април 2009.

Пелагеја Сергејевна Ханова је рођена у Академгородку код Новосибирска. Академгородек је место где су за време Совјетског Савеза живели, а ја мислим да и сада живе, људи који раде на Универзитету у Новосибирску. Овиме само желим да кажем какво је било окружење у коме је одрастала мала Пелагеја, то јест да је то било својеврсно елитно, научно окружење. Пелагејин музички таленат је био препознат још док је била мала и она је често певала на разним приредбама.

Касније је Пелагеја основала своју групу, где она, наравно, пева, а пратећи музичари свирају музику која је блиска музичком стилу такозваног новог таласа, уз одређено експериментисање, али са ослонцем на руску традиционалну музику, јер Пелагеја често пева руске традиционалне песме и тај њен начин певања, уствари, представља такозвано руско автохтоно певање. Иначе, Пелагеја је добила орден од руског партијарха за своје заслуге за промовисање тог руског автохтоног певања.

Са Пелагејиним певањем и пратећом музиком сам се упознао пошто ми је једна Рускиња из Новосибирска, коју сам упознао на дискусионим групама интернет презентације "Друштва србско-руског пријатељства", која, иначе, више не постоји, послала њене песме. Када сам први пут чуо како Пелагеја пева, помислио сам да се ради о неком детету, али како су се песме низале, схватио сам о каквом се фантастичном гласу ради. Почео сам да слушам Пелагеју и нисам могао да престанем да је слушам. Као да је било нешто магично што ме је везало за њено певање и за музику која је прати. Касније сам чуо да Пелагеја, поред тога што има изванредне гласовне могућности, чије све дијапазоне, чак, ни неки инструменти не могу да забележе, има и неке менталне способности. Пелагеја пева као да је у некаквом трансу. Као да некакве надприродне силе управљају њом док пева своје песме и, чини ми се, да јој се то одсликава на лицу. Нестварни Пелагејин глас и сјај на њеном лицу... Имам утисак да ако се предано слуша Пелагејино певање, да се у души и у уму отварају простори несвесног и да почиње једно невероватно путовање у далека времена наше аријевске и словенске младости, када смо лутали непрегледним пространствима Евро-Азије, када смо се селили на југ из наше арктичке прадомовине и када смо стигли у област данашњег Пакистана и Индије. Док слушам Пелагеју како пева, као да видим наше далеке претке као "пастире Седморечја, Фергане и Џунг-аријевских степа" како напасају своја стада крава испод плаве Сварге, неба. Пелагејино певање долази из давних дана, Пелагејино певање долази са дна искон-мора...

Пелагеја је до сада издала два албума: "Пелагея" из 2003.-ће године и "Девушкины песни" из 2007.-ме године. Ја их имам оба и као оригиналне ЦД-ове, које сам купио преко једног Руса који живи у Торонту, из Москве и у .мп3 формату.

Ево шта Пелагеја промовише:

"Песни русской девушки

По словам Пелагеи, представившей в КЗ "Мир" свой новый альбом "Девушкины песни", идеальная девушка – верная, преданная, чистая, грустная, весёлая. Она глубоко сидит в каждой. Поэтому певица сделала попытку своими песнями вытащить эту девушку наружу"

Ево Пелагеје, ево копна!



Пелагея - "Пташечка"

У зялёному саду пташечкай пропела
Йетый пташки есть гняздо,есть у ней и дети
Йетый пташки есть гняздо,есть у ней и дети
А у мене у сироты нет никого на свети

А у мене у сироты нет никого на свети
Ночь кочала да я детей,день коров доила
Ночь кочала да я детей,день коров доила
Подоивши да я коров в хоровод ходила

В хороводе да я была веселай гуляла
Хороша я да хороша ой плоха яодета
Хороша я да хороша ой плоха яодета
Никто замуж не бярет и мене за это

Никто замуж не бярет и мене за это
Пойду с горя в монастырь Богуй помолюся
Пойду с горя в монастырь Богуй помолюся
Перед иконаю святых слезами зальюся

Перед иконаю святых слезами зальюся
Ни пошлёт ли мне Господь ,тай ду ли счастливый?
Ни пошлёт ли мне Господь ,тай ду ли счастливый?
Ни возмет ли меня замуж молодец красивый?

У зялёному саду пташечкай пропела
Йетый пташки есть гняздо,есть у ней и дети


  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP