Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Price iz Kanade: Ime i prezime

среда, 20. септембар 2006.

Ovo je istinita prica koju mi je ispricala jedna prijateljica, koja je zavrsila fakultet u Srbiji i ima nekoliko sertifikata i nekoliko godina nije mogla da nadje posao kakav želi.

Uspela je posle dve godine da se izbori da joj kanadska država plati kurs. Deset hiljada dolara. Za kurs od nekoliko meseci.

Pred početak kursa, direktor firme koja se bavi drpisanjem ogromnih para drzanjem tih kurseva, im je, u jednom trenutku, rekao da kada je on svojevremeno radio kao kadrovik u nekoj firmi, njegov kolega i on, kada bi dobili gomilu rezimea, nisu naravno „gubili vreme” da ih sve pregledaju. Oni su imali samo jedan početni kriterijum - ime i prezime. Ako je ime i prezime bilo anglo-saksonsko, kandidat je bio pozivan na intervju, a sve ostali rezimei su zavrsavali u kanti za djubre. Posten covek. Inače, Anglo-Saksonac.

Ovo nije pravilo. Ovo se nasiroko primenjuje u mnogim, mnogim kanadskim firmama. Svugde su na rukovodecim mestima Anglo-Saksonci ili Jevreji. Tek ponegde, da se zamazu oci, nadje se i poneko iz nekih drugih nacija.

6 comments:

Анониман је рекао...

Svetlost Vostoka ,

Svaka vama cast..sve je ovako kako ste napisali i mozda jos i gore.
Zahvaljujuci mojoj snaznoj volji da mi djeca ne postanu roboti, moja starija cerka se vec vratila u Republiku Srpsku,a mi se, ako Bog da , vracamo iduce godine u julu mjesecu.Vam i vasoj familiji zelim sve najbolje od srca i da vise nikad ne napustite svoju otadzbinu.

Pozdrav, Sredoje

Горан Тешић је рекао...

Hvala Sredoje. Zivela Srbija!

Горан Тешић је рекао...

Ako vi sami imate neku zanimljivu pricu ili znate nekog ko moze da napise nesto o zivotu na zapadu, molim da mi se javite na e-mail: tesicg@yahoo.com. Hvala unapred.

Анониман је рекао...

Ovo je besmislena generalizacija izvedena od jednog usamljenog (i najverovatnije netacnog ili preuvelicanog primera).

Nijedna firma ne sme tako da radi jer je po zakonu zabranjeno svako diskriminisanje koje nema veze sa mogucnostima da se rade zadaci definisani radnim mestom.

Kad bi neko nekoga ovako "bacio u korpu" taj neko bi mogao da tuzi firmu i da se prakticno penzionise od odstete koju bi dobio jer su kazne za ovako nesto stravicne (pricam za USA).

Autoru bloga predlazem da bude malo realniji i da ne izvodi generalne zakljucke na osnovu rekla-kazala primera.

Горан Тешић је рекао...

Ovo nije rekla-kazala primer, vec mi je to upravo ispricala moja dobra prijateljica koja zivi u Torontu.

Sto se tice nekakvih tuzbi, to nema sanse, jer kako ce neko da zna zasto nije pozvan na intervju.

Ovo sto je receno, receno je na internom kursu koji je pohadjala ta moja prijateljica.

Inace, ovo sam cuo jos od nekih nasih ljudi da pricaju.

Анониман је рекао...

hehe ovim si upravo definisao "rekla-kazala"... i meni rekla prijateljica da su je bas primili zato sto ima srpsko ime.. i lepe oci... mnoooogo lepe...

  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP