Светоназор, скитанија (обнавља се)

До сада сам живео 10 година на  западу (Канада) и 14 година у Русији. Покушавам да преведем свој дух у просторе уранополитизма (грађанство Н...

Visoka Srbija: "Ulica blagog pada sa slavolukom decijeg smeha izmedju kuca" - Ivanjica

четвртак, 21. септембар 2006.


Imam ideju da opisujemo manja mesta u Srbiji, jer smatram da su ona mnoga bolja za zivot od velikih gradova iz vise razloga. Sporiji zivot, manji troskovi, cistiji vazduh, bolja hrana, manje kriminala, posteniji ljudi...

Pocinjem da realizujem ovu ideju sa Ivanjicom. Imao sam prilike da budem u ovom lepom gradicu nekoliko dana, jer mi tamo zivi rodjeni brat sa porodicom. Ova slika koju mozete videti je upravo fotografija ulice u kojoj zivi moj brat. Ovu ulicu sam nazvao "ulica blagog pada sa slavolukom decijeg smeha izmedju kuca", kako je to lepo rekao veliki srbski pesnik Ivan V. Lalic. Secam se dok sam ziveo na Haj Parku u Torontu i kada sam jednog dana cuo deciju graju ispod mog prozora, bas sam se bio obradovao da i toga ima u Kanadi, ali posle nekoliko dana pored lifta je bio okacen papir na kome je pisalo da je zabranjeno deci da se igraju oko zgrade i da mogu da se igraju samo na za to predvidjenim mestima. Uzas!

Ivanjica je mesto smesteno u kotlini izmedju brda i planina i poznato je po cistom vazduhu. Najpoznatija planina u blizini Ivanjice je Javor, a na oko pola sata voznje kolima je i Golija. Kroz grad protice reka Moravica. U gradu ima nesto industrije, koja bas i ne radi nesto posebno zbog poznatog problema upumpavanja zapadne Bogoborne religije u Srbiju od strane zapada, ali ljudi se snalaze baveci se poljoprivredom i poslovima u vezi sa drvetom. Oni agilniji imaju svoje privatne firmice, tako da je zivot u gradu prilicno opusten. U Ivanjici se ljudi greju na drva, sto je posebno dobro i sto mozete videti na fotografiji koju sam ovde postavio. Jednostavno, sada je vreme za nabavku ogreva i oko kuca su naslagana drva. Lepo je grejati se na drva, a i jeftinije je. U drvetu zivi blagosloveni duh predaka i miris zapaljenih cepanica i pucketanje vatre u peci nosi sa sobom spokojstvo davnih dana.

U Ivanjici, deca se igraju slobodno oko kuca, zgrada, na ulicama i po parkovima. U Ivanjicu zapad nikada nece doci u tom ekstremnom smislu da bude naruseno detinjstvo srbske dece. Sin moga brata koji ima 5 godina i moja cerka koja ima 6 godina bez da ih iko cuva su se igrali napolju.

U Ivanjici ima osnovna i srednja skola, ima sve da se kupi od osnovnih zivotnih potrepstina, ima kablovska televizija, ima svega...

Sto se tice mogucnosti stanovanja, kuce i stanovi su veoma jeftini. Cela kuca od oko 100 kvadrata ili dvosoban stan kostaju izmedju 15.000 i 20.000 evra, sto je veoma jeftino.

Verujte mi, ljudi, u Ivanjici je dobro za zivot.

Evo jos nekoliko slika iz Ivanjice.







  © Blogger templates Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP