Propaganda, manipulacija i ispiranje mozga: Oblikovanje svesti pomocu reklama
понедељак, 25. септембар 2006.
"Jedan od najvaznijih ciljeva industrijskog sveta iz druge polovine XX veka je, zahvaljujuci reklami, vec postignut. Prodaja potrosnih dobara, cija je proizvodnja u to doba nadmasivala potrebe, omogucena je tada, kao i danas, samo zahvaljujuci istinskom "pritisku" (forcing) vrsenom kroz reklamu.
+ + +
Bilo bi zanimljivo sa tog stanovista analizirati slucaj Amerike. Stjuart Iun istice da je na "tradicionalnu" americku kulturu, u pogledu potrosnje, mnogo uticalo puritansko vrednovanje stedljivosti i rada. Da nije bilo ogromnog poduhvata kojim se, zahvaljujuci izvesnim oblicima reklame, delovalo na tu kulturu, sustinske ograde koje su u njoj postojale ne bi nikad nestale. Ta kultura bi se, jasno, razvijala tokom godina, ali sigurno ne u tom smeru. Misljenje da je puritanska kultura lako pobedjena zato sto i nije bila duboko usadjena, nije mnogo ubedljivo, narocito kad se imaju u vidu milijarde dolara namenjene "oblikovanju svesti" ljudi uz pomoc naucno potvrdjenih metoda."
Iz knjige "Izmanipulisana rec" Filipa Bretona
Kljucne reci: reklama, oblikovanje svesti
Korisne adrese:
http://www.nologo.org/
Cilj teksta: istrazivanje, otpor
0 comments:
Постави коментар